در شب نشینی یلدا بازی کنید و جایزه میلیونی ببرید

اطلاعات بیشتر

سوالات متداول

بیشترین سوالاتی که کاربران از ما می‌پرسند

روش کاری ای‌نتورک برای تبلیغات کلیکی چیست؟

ای‌نتورک مانند بسیاری از کمپانی‌های تبلیغات کلیکی که در کلاس جهانی حضور فعالی دارند، بر پایه Cost Per Click یا CPC است.

روش Cost Per Click یا پرداخت بر اساس هر کلیک به این مفهوم است که تراکنش مالی بین آگهی‌دهندگان، نمایش‌دهندگان و ای‌نتورک بر اساس کلیک محاسبه می‌شود. در واقع آگهی دهنده برای نمایش بنرها تبلیغاتی هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند.

ای‌نتورک چه روش‌های هدفمندی برای تبلیغات کلیکی ارائه می دهد؟

در حال حاضر تبلیغات در قالب ۶ نوع هدفمندی ارائه می‌شود. هدفمندی مجدد، جغرافیایی، براساس سیستم عامل، براساس زمان و شبکه طلایی. برای اطلاعات بیشتر صفحه هدفمندی‌ها را ملاحظه کنید.

با چه بودجه ای می توانم تبلیغاتم را در ای نتورک شروع کنم؟

تعرفه های قیمت‌ برای راه اندازی کمپین در ای‌نتورک متفاوت و متغیر هستند، می‌توانید لیست کامل قیمت‌ها را ببینید.

قیمت گذاری کلیک ها چگونه است؟

هزینه هر کلیک در ای نتورک برای آگهی دهندگان با توجه به نوع هدفمندی کمپین آنها متغیر خواهد بود. اما حداقل هزینه برای هر کلیک روی کمپین عادی و بدون هدفمندی ۱۴۰ تومان است.

شبکه طلایی چیست؟

مجموعه‌ای از ۱۰۰ الی ۱۵۰ وبسایت برتر و پربازدید کشور که از لحاظ طراحی و محتوا کیفیت مطلوبی دارند. و در دسته بندی موضوعی وبسایت های مشابه میان وبسایت های مرجع قرار دارند.

آیا می‌توانم برای ساخت کمپین از شما مشاوره بگیرم؟

بله. تبلیغات و ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی یک رشته تخصصی و حرفه‌ای است که مسلماَ باید با مشاوره و برنامه ریزی دقیق صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره علاوه بر ارسال تیکت از داخل حساب کاربری، می توانید با شماره ۷۳۰۲۹۰۰۰ تماس بگیرید.

چرا بعد از واریز وجه به حساب ای‌نتورک کمپینم فعال نشده‌است؟

زمانی که حساب خود را شارژ می کنید، هزینه ی پرداختی به اعتبار شما منتقل می شود. از آنجایی که هر کاربر امکان ساخت چند کمپین را دارد، سیستم ای‌نتورک به نحوی طراحی شده که کاربر بتواند مبلغ پرداختی خود را به صورت دلخواه از اعتبار بین کمپین‌های مختلف خود تقسیم کند. همینطور شما می توانید تمام مبلغ پرداختی را به یک کمپین انتقال دهد. برای این کار وارد حساب کاربریتان شده و از قسمت کمپین های من، با انتخاب کمپین مورد نظر (کلیک بر روی نام کمپین) از منوی سمت راست و انتخاب گزینه وضعیت کمپین اقدام به شارژ کمپین نمایید.

آیا فقط با یک سایز بنر هم می‌توان کمپین را فعال کرد؟

کمپین شما با یک بنر هم فعال می‌شود. اما از آنجایی که بخش قابل توجهی از فضای تبلیغاتی وبسایت های نمایش دهنده را از دست می‌دهید، پیغام "کمپین شما تکمیل نیست" را مشاهده خواهید کرد اما این پیغام به معنای فعال نبودن کمپین نیست. و پیشنهاد ما استفاده از حداقل ۱۰ سایز بنر است.

چرا پیام (sms) تایید به دست من نمی رسد؟

این مشکل می‌تواند ناشی از مسدود شدن پیام‌های (sms) انبوه برای تلفن همراه شما باشد. برای حل این مشکل، اگر شماره شما از خطوط شرکت همراه اول است عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ و برای خطوط شرکت ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال فرمایید.

چگونه می‌توانیم اثربخشی تبلیغات کلیکی را برای افزایش درآمد و فروش بیشتر کنیم؟

ای‌نتورک شما را در جذب مشتریان جدید یاری می‌کند. اما در نظر داشته باشید افزایش اثربخشی کمپین نیاز به تلاش شما هم دارد. ما به شما کمک می‌کنیم کاربرانی که به محصولتان علاقه‌مند شده‌اند را به خریدارانی سود ده تبدیل کنید. برای نمونه شما می‌توانید مواردی را در صفحه ی مقصد تبلیغات خود که اصطلاحا به آن صفحه فرود (landing page) می‌گویند اصلاح کنید. برای مشاوره درباره افزایش اثربخشی تبلیغاتتان با مشاوران ما تماس بگیرید.

چرا حین ساخت کمپین و بارگذاری بنرها پیغامی دریافت می کنم مبنی بر اینکه برای آپلود بنر محدودیت دارم؟

هر کاربر امکان بارگذاری ۳۰ بنر در هر ‌۲۴ ساعت را دارد. در صورتی که طی ‌۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بنر آپلود کرده باشید تا قبل از گذشت ‌۲۴ ساعت امکان بارگذاری بنر را نخواهید داشت.

برای تغییر بنرها و صفحه فرود کمپین خود باید چه کار کنم؟

بهتر است برای اینکه بتوانید ثاتیر بنرهای مختلف را بر روی موفقیت کمپین خود بسنجید، اقدام به حذف آنها نکنید و بنرهای جدید را در کمپینی جدید بارگذاری کنید. اما در صورتی که تصمیم به انجام این کار داشته باشید، با انتخاب کمپین خود (کلیک بر روی نام آن در قسمت کمپین های من)، و در قسمت بنرها، اقدام به حذف آنها و بارگذاری بنرهای جدید نمایید.

چطور می توانم از کلیک هایی که روی بنرهایم انجام شده است اطمینان داشته باشم؟

سیستم ضد تخلف ای نتورک به صورت ۲۴ ساعت تمامی کلیک های ارسالی از سوی وبسایت های نمایش دهنده را بررسی کرده و در صورت دریافت آنها نه تنها برای کلیک های تکراری هیچ هزینه ای از آگهی دهنده کسر نمی کند بلکه وبسایت متخلف را نیز مسدود خواهد کرد.

چطور می توانم ببینم تبلیغاتم در چه وبسایت هایی نمایش داده می شود؟

در قسمت کمپین های من با انتخاب کمپین مورد نظر می توانید از قسمت وبسایت های نمایش دهنده در منوی سمت راست، چند وبسایت آخری که بنرهای شما از آنها کلیک دریافت کرده اند را مشاهده کنید. (دقت داشته باشید که به علت تعداد بالای نمایش دهندگان – ۱۵۰۰۰ عدد - در این بخش تمام نمایش دهندگان تبلیغات خود را نمی بینید، بلکه تنها چند وبسایت آخر و نمایش دهنده ی تبلیغاتتان که از آنها کلیک دریافت کرده اید را مشاهده خواهید کرد.)

چطور می توانم کمپینی که ساختم را حذف کنم؟

با انتخاب کمپین از قسمت کمپین های من، از منوی سمت راست، بخش تنظیمات می توانید کمپین خود را آرشیو کنید. با آرشیو کمپین امکان فعال سازی مجدد آن را نخواهید داشت و باقی مانده بودجه آن به اعتبارتان منتقل خواهد شد.

برای ثبت سفارش بنر و یا صفحه فرود باید چه کار کنم؟

از منوی سمت راست و بخش طراحی می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

چطور می توانم لیستی از نمایش دهندگان شما را مشاهده کنم؟

با مراجعه به بخش نمایش دهندگان می توانید تعدادی از وبسایت های نمایش دهنده ای نتورک را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید این لیست در بازه های زمانی متفاوت به روز رسانی می شود و به علت تعداد بالای نمایش دهندگان (۱۵۰۰۰ وبسایت)‌ امکان قید شدن نام تمامی آنها وجود ندارد.

چرا با وجود اینکه فقط یک هدفمندی موضوعی را انتخاب کردم از سایر هدفمندی ها نیز کلیک دریافت کرده ام؟

(مثال: هدفمندی کمپین روی خبری، نشریه آنلاین است اما من از وبسایت های ورزشی و آموزشی و علمی هم کلیک دریافت کرده ام)

وبسایتهای نمایش دهنده پس از ثبت و تایید در ای نتورک توسط کارشناسان ما بررسی می شوند. چنانچه وبسایتی در زمینه خبری و ورزشی به طور همزمان فعالیت داشته باشد، این وبسایت توسط کارشناسان در هر دو دسته قرار می گیرد. به همین دلیل زمانی که شما از وبسایتی کلیک دریافت می کنید در قسمت آمار کلیک های دریافتی تمام گروه هایی که مربوط به آن وبسایت باشد برای شما نمایش داده می شود.

چرا بین آمار ای نتورک و گوگل آنالیتیکس اختلاف وجود دارد؟

بهترین روش پیگیری کمپین ها از طریق آنالیزور گوگل آنالایتیکس است. اما این امر تنها با اتکا به بخش Referral ها قابل اندازه گیری دقیق نیست. شما می بایست برای لینک صفحه فرود کمپین خود UTM تنظیم کرده و سپس در قسمت Acquisition > Campaigns >All Campaign گوگل آنالایتیکس آمار بسیار دقیق تری با حداقل اختلاف به دست خواهید آورد.

همچنین در نظر داشته باشید که سرویس‎های آنالیزور مبتنی بر تحلیل آمار هستند و برای پایین آوردن ضریب خطا عموما حداقل‎ها را نمایش می دهند. اگر هدف شما تنها شمارش ورودی های وبسایتتان است، توصیه می شود که از ابزارهای شمارشگر(مانندgoogle URL shortner) ) استفاده کنید.

اختلاف آمار میان سیستم های آنالیزور و سیستم های کلیکی موردی رایج است که حتی در بین Google Adwords و Google Analytic نیز وجود دارد و گوگل برای این مورد دو علت اصلی را معرفی کرده است:

۱- هر کلیک یک بازدید است اما هر بازدید نمیتواند یک Session باشد. (آنالیتیکس تنها Session ها را ثبت می کند)

در تعریف پارامترهای session ، بازدید و کلیک تفاوت هایی وجود دارد که توجه به آنها درک اختلاف آمار نهایی کمپین شما را تسهیل خواهد کرد:

یک کلیک زمانی ثبت می‌شود که روی بنر شما کلیک شده باشد. اما بازدید زمانی ثبت می شود که کد تحلیلگر در سایت شما برای کاربر بارگزاری شود. در خصوص ثبت یک session موارد زیادی مورد بررسی قرار می گیرد که به همین خاطر امکان دارد هر بازدید یک session مجزا به شمار نرود. برای مطالعه تعریف session می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://support.google.com/analytics/answer/2731565?hl=en

۲- اطمینان از لود شدن کد Tracker آنالیتیکس

مکان قرار گرفتن این کد نقش بسیار بالایی در دقت اندازه‎گیری آمار خواهد داشت. بصورت استاندارد این کد باید در تگ Head وبسایت قرار گیرد تا احتمال لود شدن آن قبل از بسته شدن صفحه به وسیله کاربر وجود داشته باشد. گوگل در جواب کاربران به این سوال که:‌(آیا قرار دادن این کد در تگBody منجر به شمرده نشدن برخی کاربران Bounce شده میشود) پاسخ مثبت داده است.

در نهایت استفاده از سیستم‌های آنالیزور در جریان یک کمپین بسیار مهم است ولی کاربرد این سیستم ها در شمارش کلیک‌ها نیست بلکه باید از داده‌های موجود در سیستم‌های آنالیزور برای تحلیل رفتار کاربران ورودی، بهینه‌سازی کمپین تبلیغاتی، صفحه فرود و طراحی سایت استفاده کرد.

چرا در بخش مدیریت، درآمد خود را مشاهده می کنم، اما به کیف پول مبلغی اضافه نشده است؟

درآمد نمایش دهندگان به صورت روزانه محاسبه و در پایان هر ماه پس از صدور صور حساب به کیف پولشان منتقل می شود.

پس از مسدود شدن وبسایت چه کاری باید انجام دهم؟

وبسایت های مسدود شده، پس از گذشت ۳۰ روز می توانند درخواست رفع انسداد خود را از طریق تیکت برای ما ارسال کنند. ( در نظر داشته باشید طبق قوانین، ای نتورک تعهدی نسبت به رفع انسداد از وبسایت های مسدود شده ندارد، اما شما می توانید درخواست خود را برای ما ارسال کنید)

چرا وبسایتم برای نمایش تبلیغات تایید نشده و باید چه کاری برای بررسی مجدد آن انجام دهم؟

تایید وبسایت های نمایش دهنده بر اساس استانداری هایی از جمله:‌ داشتن محتوای مناسب و آرشیو کافی، برخورداری از کیفیت طراحی و گرافیک مناسب، عدم استفاده از تبلیغات پاپ آپ و .... صورت می گیرد. پس از اعلام علت عدم تایید وبسایت های نمایش دهنده کاربران می توانند با رفع کامل موارد اعلام شده درخواست بررسی مجدد خود را ارسال کنند.

بیشترین ورودی وبسایت من از موبایل و تبلت هستند، استفاده از چه کد بنری را پیشنهاد می کنید؟

برای وبسایت های ریسپانسیو استفاده از کد بنرهای: موبایل – تبلت، اسکرولی و لایت باکس پیشنهاد می شود.

برای کسب درآمد بیشتر چه پیشنهادی دارید؟

عوامل متفاوتی از جمله محتوا و گرافیک مناسب وبسایت شما در این رابطه تاثیر دارد، اما انتخاب جایگاه و سایز بنر مناسب (سایز های پرکاربرد و بزرگ) در درآمد شما تاثیر خواهد داشت. ( برای آموزش کسب درآمد از وبسایتتان به پابلیشری مراجعه کنید)

چرا با اینکه ماه به پایان رسیده هنوز درآمدم به کیف پول منتقل نشده است؟

به علت تعداد بالای نمایش دهندگان، صدور صورت حساب ها بین ۱-۳ روز کاری ابتدای هر ماه انجام می شود.

چطور می توانم درخواست واریزم را ثبت کنم؟

پس از ثبت شماره شبای خود (در قسمت تنظیمات و اطلاعات مالی)، از قسمت صورت حساب، در صورتی که حداقل درآمد شما ۲۵۰۰۰ تومان باشد می توانید درخواست واریزتان را ثبت کنید.

همین امروز تبلیغات خود را شروع کنید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی راهنمایی کنند

ساخت کمپین تبلیغاتی