کارگاه یک ‌روزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اطلاعات بیشتر

روش‌های کاهش نرخ پرش Bounce Rate

شبکه تبلیغات در راستای ارتقاء دانش کاربران و کمک به آنها در اجرای هر چه بهتر کمپین های خود، در زمینه اصول تبلیغات آنلاین تصمیم به تهیه و انتشار بررسی نمونه های موردی (case study review) از کمپین های تبلیغاتی اجرا شده گرفته است.
امیدواریم بتوانیم با ادامه این مسیر بیشتر از قبل در جهت ارتقاء تبلیغات آنلاین در ایران قدم برداریم.
 

روش های کاهش نرخ Bounce Rate

Bounce Rate
کلیات:
یکی از مشتریان شبکه تبلیغات که یک فروشگاه اینترنتی فروش کالاهای ورزشی است، برای بالا بردن فروش محصولات خود، تصمیم گرفت تا از تبلیغات آنلاین استفاده کند.
چالش:
این شرکت، بعد از اجرای اولین کمپین تبلیغاتی خود شاهد بالا بودن   bonce rate در کمپین تبلیغاتی خود بود.
اهداف:
فروش بیشتر محصولات
بالا بردن میزان تعامل کاربر درسایت
به حداقل رساندنbounce rate
راهکار و عملکرد:
پس از راه اندازی کمپین این شرکت و بررسی نتایج کمپین تبلیغاتی در دوره آزمایشی، تصمیم گرفته شد تغییراتی در سایت و کمپین اعمال گردد تا اثربخشی کمپین تبلیغاتی افزایش پیدا کند.
تغییرات انجام شده به شرح زیر است:
 
  •  طراحی دیداری 
استفاده از تصاویر به جای نوشتار و همچنین نمایش تصاویر با کیفیت از محصولات، باعث جذابیت هر چه بیشتر سایت شده است.  که این موارد در ادامه کمپین تبلیغاتی این شرکت تاثیر خود را به صورت مشخص نشان داد.
طراحی Call To Action
به منظور تشویق کاربر به فعالیت بیشتر در سایت برای برخی از بخش های داخلی سایت و بنر هایی که در سایت قرارداده شده بود call to action های مرتبط طراحی شد.
landing-page-shoes
دسته بندی محصولات
طبقه بندی یا دسته بندی محصولات، یکی از بخش های مهم در هر فروشگاه اینترنتی میباشد. به همین منظور با بررسی رفتار کاربر در سایت، تغییراتی در دسته بندی محصولات انجام گرفت.
کمپین های مناسبتی 
به منظور تشویق کاربران به خرید در طول دوره جام‌جهانی یک کمپین مناسبتی برای این مشتری طراحی گردید که تاثیر بالای بر فروش محصولات این سایت داشت.
نتیجه حاصل شده پس از اعمال تغییرات:
بعد از اعمال تغییرات و اجرای کمپین، نتایج آماری بسیار عالی و شگفت انگیری حاصل شد،
به عنوان مثال :
در یک روز حدودا ۴۰۰ نفر از طریق کمپین تبلیغات CPC وارد این سایت شدند. نکته جالب این بود که تعداد کلیکی که این افراد داخل سایت انجام دادن به ۲۸۰۰ کلیک  رسید. به عبارتی به ازای هر نفر که به این سایت وارد شده ، متوسط ۷ صفحه این سایت را بررسی کرده است.
از طرف دیگر bounce rate برای این کمپین حدود ۸% بود، یعنی ۹۲% از افرادی که از طریق کمپین آنلاین وارد سایت شدند، بعد از باز شدن وبسایت بلافاصله از آن خارج نشده و درون سایت فعالیت داشته‌اند. که این مقدار برای سایت هایی که در ایران فعالیت میکنند عددی حیرت انگیز محسوب می‌شود.
ما موفق شدیم تا با اعمال این تغییرات میزان تعامل در سایت را بسیار بالا ببریم
 
نتیجه گیری :
اضافه شدن call to action  می تواند باعث افزایش فروش و تعامل بیشتر کاربر در سایت شود.
استفاده از رنگ های مناسب می تواند کاربر را تشویق کند تا در سایت زمان بیشتری را سپری کند.
استفاده از تصاویر به جای نوشته و متن می تواند کاربر را در سایت برای مدت بیشتری نگه دارد.
استفاده از شعارهای مناسب باعث تشویق کاربر به بازدید از دیگر صفحات سایت می شود.
رعایت تمامی این موارد باعث شد  تا bounce rate این سایت به ۸% کاهش پیدا کند.
 برای مطالعه روش‌های بیشتر در رابطه با روش‌های کاهش نرخ پرش Bounce Rate دسته مقالات تجربه کاربری را در بلاگ‌اد ببینید.
اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
ادامه خبر اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ادامه خبر ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
ادامه خبر چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
ادامه خبر ۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
همین امروز تبلیغات خود را شروع کنید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی راهنمایی کنند

ساخت کمپین تبلیغاتی