در شب نشینی یلدا بازی کنید و جایزه میلیونی ببرید

اطلاعات بیشتر

نمونه موردی: اهمیت طراحی صفحه‌فرود اختصاصی

شبکه تبلیغات در راستای ارتقاء دانش کاربران و کمک به آنها در اجرای هر چه بهتر کمپین های خود، در زمینه اصول تبلیغات آنلاین تصمیم به تهیه و انتشار بررسی نمونه های موردی (case study review) از کمپین های تبلیغاتی اجرا شده گرفته است.
امیدواریم بتوانیم با ادامه این مسیر بیشتر از قبل در جهت ارتقاء تبلیغات آنلاین در ایران قدم برداریم.
بررسی نمونه موردی “اهمیت طراحی landing page  اختصاصی برای کمپین ها”
طراحی صفحه‌ فرود
کلیات: 
یکی از مشتریان شبکه تبلیغات، شرکتی در حوزه خدمات و فروش تجهیزات شبکه است، این شرکت برای معرفی و فروش خدمات VoIP در سایت خود تصمیم گرفت از خدمات شبکه تبلیغات استفاده کند.
 چالش :
در اولین کمپین این شرکت، طراحی بنرها مطلوب بود و CTR های خوبی هم حاصل شد، ولی bounce rate وب سایت این شرکت بسیار بالا بود.
اهداف:
  1. بررسی دلایل بالا بودن bounce rate وب سایت
  2. پیدا کردن راهی برای پایین آوردن bounce rate
  3. بالا بردن تعامل کاربران در سایت
  4. فروش بیشتر خدمات و محصولات
راهکار و عملکرد :
پس از اجرای اولین کمپین و بدست آمدن نتایج اولیه، عوامل تاثیرگذار در پایین بودن bounce rate این سایت مورد بررسی قرار گرفت و متوجه این نکات شدیم که :
۱ ) توضیحاتی در سایت و صفحه landing page در مورد محصول و خدمات ارائه شده وجود نداشت.
روی بنرهای تبلیغاتی این شرکت از شعار “کاهش هزینه‌های مخابراتی شما با استفاده از VoIP“ استفاده شده بود ولی هنگامی ‌که کاربران وارد سایت می‌شدند، اصلا در خصوص این موضوع که چگونه می‌توانیم هزینه‌های مکالمات خود را کاهش دهیم، یا اینکه VoIP چه سیستمی است و چطور کار می‌کند اطلاعاتی در دسترس آنها نبود.
در نتیجه کاربران بعد از کلیک بروی بنرها بدون‌اینکه فعالیت خاصی در سایت انجام دهند از وب‌ سایت خارج می‌شدند.
۲ ) تفکر و استدلال صاحبان سایت:
استدلال صاحبان وب‌سایت این‌بود که VoIPو سازکار این سیستم کاملا شناخته شده است و این نکته را فراموش کرده بودند که بسیاری از کاربران ممکن است به اندازه کافی شناختی در خصوص این موضوع نداشته باشند.
پیشنهاد ما :
شبکه تبلیغات به این سایت پیشنهاد کرد که توضیحاتی در مورد خدماتی که ارائه می دهند به محتوای سایت خود اضافه کرده و یک صفحه landing page اختصاصی برای تبلیغات خود طراحی کنند.
همچنین پیشنهاد شد تا برای قسمت هایی از سایت از رنگ سازمانی که در بنر‌ها استفاده شده بود بیشتر استفاده شود.
نتیجه حاصل شده پس از اجرای پیشنهادات :
در نتیجه این پیشنهادات رنگ هدر سایت و رنگ فونت‌های استفاده شده در سایت به رنگ سازمانی نزدیک‌تر شد.
بخش توضیحات برای خدمات ارائه شده به سایت اضافه شد.
برای کمپین landing page اختصاصی طراحی گردید.
 بعد از اجرای این تغییرات شاهد پایین آمدن bounce rate در ورودی‌های این کمپین بودیم.
نتیجه گیری :
طراحی landing page اختصاصی برای کمپین ها باعث می شود برای کاربر این احساس تدایی شود که بعد از کلیک بروی بنر به جای درست وارد شده است.
ارائه توضیحات در مورد خدمات ارائه شده باعث جذب مخاطبان بیشتر می‌شود.
یکسان بودن طراحی بنر ها و landing page باعث اثر بخشی بیشتر کمپین می‌شود.
رعایت این موارد باعث می‌گردد کاربران بعد از کلیک بر روی تبلیغات متوجه شوند که به جای درستی انتقال یافته‌اند وعلاقه داشته باشند تا زمان بیشتری را در سایت سپری کنند. 
 اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بخوانید دسته مقالات طراحی صفحه‌ فرود را در بلاگ‌اد بخوانید.
در شب‌نشینی یلدا، بازی کنید و جایزه میلیونی ببرید
در شب‌نشینی یلدا، بازی کنید و جایزه میلیونی ببرید
ادامه خبر در شب‌نشینی یلدا، بازی کنید و جایزه میلیونی ببرید
هفته آینده، کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی توسط ای‌نتورک برگزار می‌شود
هفته آینده، کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی توسط ای‌نتورک برگزار می‌شود
ادامه خبر هفته آینده، کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی توسط ای‌نتورک برگزار می‌شود
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ادامه خبر ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
ادامه خبر چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
همین امروز تبلیغات خود را شروع کنید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی راهنمایی کنند

ساخت کمپین تبلیغاتی