کارگاه یک ‌روزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اطلاعات بیشتر

نمونه موردی: فرم عضویت ساده دلیل اصلی موفقیت کمپین تبلیغات آنلاین

شبکه تبلیغات در راستای ارتقاء دانش کاربران و کمک به آنها در اجرای هر چه بهتر کمپین های خود، در زمینه اصول تبلیغات آنلاین تصمیم به تهیه و انتشار بررسی نمونه های موردی (case study review) از کمپین‌های تبلیغاتی اجرا شده گرفته است.
امیدواریم بتوانیم با ادامه این مسیر بیشتر از قبل در جهت ارتقاء تبلیغات آنلاین در ایران قدم برداریم.
بررسی نمونه موردی “فرم عضویت ساده دلیل اصلی موفقیت کمپین تبلیغاتی تولید کننده یک بازی آنلاین”
join-form
کلیات:
یک کمپانی بین‌المللی مطرح در زمینه تولید بازی‌های آنلاین، برای بالا بردن تعداد کاربران ثبت‌نامی خود در ایران تصمیم گرفت تا برای تبلیغات آنلاین از سرویس های شبکه تبلیغات استفاده کند. این در حالی بود که موفقیت این کمپین به صورت چشمگیری بالاتر از حد انتظار بود.
اهداف این کمپانی عبارت بودند از :
   . پیدا کردن دلیل اختلاف زیاد آمار این بازی با بازی‌های ایرانی
   . بالا بردن ثبت نام (register)  در سایت
   . بالا بردن میزان تعامل کاربران ایرانی با بازی این شرکت
چالش:
یکی از مشتریان ما که یک تولید کننده بازی آنلاین خارجی است.این کمپانی کمپین تبلیغاتی خود را در ایران به وسیله ما راه‌اندازی کرد.
تعداد ثبت‌نام و register هایی در طول این دوره و از طریق این کمپین در سایت انجام شد، معادل ۲۳ % ورودی‌ها بود. بدین معنی که از هر۱۰۰ نفری که از طریق تبلیغات وارد سایت می‌شدند، ۲۳ نفر از آنها فرم عضویت و ثبت‌نام بازی را پر کرده و وارد بازی می‌شدند.
این میزان register rate برای این بازی، آماری فوق العاده به حساب می‌آید.
با توجه به این موضوع که بازیهای آنلاین کلا register rate  بالایی دارند، ولی ۲۳% آماری فوق‌العاده محسوب می‌گردد و بازیهای ایرانی معمولا نمی‌توانند چنین موفقیتی کسب کنند. بر این اساس تصمیم به بررسی علل این موفقیت گرفتیم.
بعد از بررسی بروی سایت متوجه شدیم:
عامل اساسی در موفقیت این کمپین طراحی فرم ثبت‌نامی خیلی ساده بود که فقط از۲ فیلد تشکیل شده بود و این شرکت بعد از دریافت حداقل اطلاعات در مراحل بعد و به مرور زمان اطلاعات مورد نیاز را از مخاطبان خود دریافت می‌کرد.
در مقایسه با سایت‌های بازی‌های آنلاین ایرانی متوجه این نکته شدیم که فرایند ثبت نام در سایت های ایرانی بسیار طولانی و پر دردسر است . به عنوان مثال تعداد فیلدهایی که برای ثبت نام در سایت های مشابه ایرانی این کمپانی باید پُر می شد تا عملیات ثبت نام صورت بگیرد حدودا ۴ برابر این بازی بود.
این کمپانی حتی برای افرادی که از طریق تبلیغات کمپین وارد سایت می‌شدند صفحهlanding page  اختصاصی ساده‌تر نیز طراحی نموده بود که بصورتی عالی موثر واقع شده بود.
نتیجه گیری:
طراحی هوشمندانه و استفاده از فرم‌های ثبت‌نامی ساده با حداقل فیلد به همراه طراحی landing page اختصاصی برای کمپین‌هایی که هدف از آنها جذب مخاطب و بالا بردن ثبت‌نام در سایت می‌باشد، می تواند به صورت موثری بر بالا بردنregister rate تاثیر مثبت بگذارد. در مقاله‌ دیگر سه نمونه کمپین تبلیغاتی را معرفی کرده‌ایم.
اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
ادامه خبر اولین کارگاه آموزشی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ای‌نتورک، هفته آینده برگزار می‌شود
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
ادامه خبر ای‌نتورک از حامیان اولین همایش ویکی‌پدیای فارسی
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
ادامه خبر چگونه آنلاین مارکتینگ با تبلیغات آفلاین، برند شما را به اوج می‌رساند
۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
ادامه خبر ۳۵% تخفیف ویژه برای روز فروشگاه‌ها تا ۲۹ مهر ماه
همین امروز تبلیغات خود را شروع کنید

متخصصان و مشاوران ما آماده‌اند تا شما را در تمامی مراحل ساخت کمپین تبلیغاتی راهنمایی کنند

ساخت کمپین تبلیغاتی